Kdo
jsme a proč jsme tady??
Proč
právě leštěnky?
Tyto
závody přitahují v poslední době stále více majitelů off roadů ale
i diváky.
Jsou
to relativně levné závody se sériovými auty. Proč relativně? Až do té
doby, než se v této kategorii závodů objeví někdo, kdo má více peněz
a do tohoto koníčku začne tyto peníze vkládat. Potom by to mohlo dopadnout
jako s amatérským rallycrosem. Nechceme, aby závody a setkání stály
majitele desetitisíce korun, ale aby se přijeli pobavit a zařádit si bez
omezení předpisy.
Chtěli
bychom dodržovat určitou úroveň technického vybavení vozidel, která mohou
jako upravená ohrozit bezpečnost silničního provozu. Majitelé leštěnek
jezdí mnohdy i stovky kilometrů domů po vlastní ose. Věříme, že si všichni
zájemci o tento druh sportu uvědomují tuto skutečnost a mezi sebou si tato
pravidla udrží.
Tolik
k orientaci klubu, a teď jak jsme vznikli.
Na
začátku byla spolupráce s 1. Novoborským off road
clubem, při které zakládající členové Jarda BORSKÝ a Sváťa
VILHELM pomáhali jako traťoví komisaři. Po několika závodech padlo
rozhodnutí Sváťi Vilhelma koupit si místo staré ojeté Škodovky
nový terénní automobil. Jelikož ceny těchto nových vozů sahají až
přes 500 000 korunovou hranici, padla volba na nejlevnější off road
v naší republice a to na LADU NIVU.
A když
už vlastnil toto vozidlo, tak proč nezaložit klub, který by pomáhal stejným
lidem jako je on. Připojili se další majitelé vozů stejné značky. Např.
Pavel MEĎÁŠ se svojí přítelkyní Magdou ŠIMKOVOU a Marek KALOUSEK, který
sice nevlastní NIVU jako všichni, ale má Ladu 2001 ve velmi pěkném rudém
tuningu. ( Bohužel dnes již neexistuje, první mrazíky udělali své a Marek
svou razantní jízdu ukončil omotáním vozu o strom. Škoda.)
Při
schůzkách ve Šluknově na závodech se
zakládajícím členům zalíbila jízda terénem, ale přeci si nezničíme
svoje auta. Naskytla se výhodná koupě LADY NIVY a našich pět členů se složilo
na zaplacení. Následovaly dlouhé týdny strávené v garáži, až
nakonec se dílo podařilo, a my jsme se mohli zúčastnit prvních závodů
speciálů.
Poprvé
se předvedla posádka Meďáš
- Vilhelm , která se po velice rychlém začátku umístila na pěkném
8. místě. Přes počáteční problémy
s vyraženým dechem a ohnutým ráfkem kola zdolávala posádka všechny nástrahy
tratě bez větších problémů.
Až
přišel závěr a s ním i obávaná laguna( tedy průjezd tankovým
okopem). Sem se na pomoc vydali všichni čtyři členové klubu, ale tunu vážící
vůz z blátivé pasti stejně nedostali.
Z vlastní
zkušenosti mohu konstatovat, že bahenní koupel je lepší než lázeňský
pobyt v Piešťanech.
Druhý
závodnický křest prodělala niva 20.-21.11.1999,
když ke startu dalšího setkání off road ve Šluknově nastoupila posádka Borský
– Kalousek, kteří nakonec vybojovali krásné páté místo. Pravdou zůstává,
že pořadatelé narychlo změnili pravidla,a zakázali šrouby v pneumatikách
a naložení dalších členů doprovodu. Tímto nám udělali čáru přes
rozpočet hlavně
na průjezdu lagunou. Vcelku musíme hodnotit naši účast v závodě jako
vydařenou.
Další
činností byla stavba
závodní trati na autodromu v Sosnové, kde jsme uspořádali dva závody
speciálů. Tyto se všem moc líbily.
Jelikož ale vedení autodromu stále navyšovalo cenu pronájmu trati,
stávaly se závody více prodělečnými, a tak následovalo hledání nového
místa na naše řádění. Jednoho dne přišel náš člen Tomáš Romanovský
a sdělil ostatním, že trať je. Měli jsme hroznou radost, že naše činnost
bude zase vidět.
Také
se nám podařilo uspořádat za přispění Petra Pravdy z Třebíčského
Lada off road teamu setkání majitelů vozů LADA a LADA NIVA. Sešlo se nás
tam asi 20, a po malé konzultaci novinek se zástupci CS Autolada ( panem
Napravilem a panem Čejchanem)
se
účastníci projeli terénem jak
v sekcích trialu, tak jízdou podle itineráře, která byla zakončena
pochoutkou ve formě pečeného vepříka. Všichni zase byli spokojení,a těší
se na další sraz.
Samozřejmostí
je i pokřtění nové trati. Toto se nám povedlo ve dnech 22.-23.10.2000 , kdy
jsme uspořádali první závod leštěnek v Pihelu u České Lípy. Sjelo
se nám 17 startujících a po dvoudenním kličkování mezi brankami se všichni
spokojeně a poklidně rozjížděli domů. Atrakcí byla i předváděcí jízda
Renaultu Scénic
4x4 a Hondy CRV. Nezůstala v pozadí ani LADA NIVA z pražské CS
Autolady, a sní i pan Nešpor, který když si sedne za volant tohoto vozu, tak
omládne na dvacet let.
Závěr
roku jsme oslavili dne 31.12.2000 jak jinak než výletem po kraji se zakončením
na sněhem zaváté trati. Sešlo se nás tam deset a popřáli jsme si do nového
roku i tisíciletí hodně štěstí .........
a více zájemců o off road.
Niva Club Česká Lípa by Vás všechny příznivce bláta a terénní jízdy chtěl pozvat na předvánoční závodní klání
na závodišti u Bělé pod Bezdězem, kde si naposledy v tomto roce můžete vyzkoušet své síly za volantem svého
terénního miláčka. Začátek je jako obvykle v sobotu v 10,00 hodin.
Niva klub se opět rozhodl uspořádat setkání přátel na závodišti motokrosové tratě Hlínovitě u Bělé pod Bezdězem . Již v pátek od 14,00 začalo závodiště ožívat majiteli off aut , kteří se nemohli dočkat jízdy v terénu.V pátek se začalo s přípravami naplno již naplno v pátek odpoledne , kdy se postavilo celkem 6 triálků pro radost všech a v sobotu ráno se dostavěl Čampiho triál .
Do sobotních triálů se přihlásilo celkem 25 posádek ze všech koutů světa offroudů .Do nedělního finále bohužel nedojeli všichni , někteří pro technické závady , někteří museli již v sobotu večer domů.
V sobotu ráno se začalo rozpravou a v 10,00 jako vždy jsme se vrhli do ježdění trialků .
Jezdilo se skoro bez přestávky zhruba do 17,00 kdy začali stávkovat hladový rozhodčí , ale naštěstí p.Pokuta z Niva Klubu měl již hotový ovárek , který servírovala maminka a tatínek Růži , bohužel musíme uznat že se po něm jen zaprášilo a není jistota zda se ve frontě na každého , ale aspoň prstíček byl oblíznut snad . No nebylo prasátko , ale ovárek byl taky mňam .
Poté se většina posádek rozhodla , že ježdění bylo málo a hnali uběhané rozhodčí (Lada a Karel) ještě do Čampiho trialu , který byl nepovinný . Tam se řádilo asi tak do půl devátý (20,30) . V tomto trialu bylo asi nejvíc zajímavých chvilek a celkem tři budky .
Večer někteří oblehli stánek s občerstvením a snažili se opít pana hoteliera , zřejmě aby jim zapomněl dělat čárky . Ale nutno uznat že p. Vráťa Bárta byl člověk na svém místě a vytrval občerstvovat do pozdních večerních hodin . (nebo možná brzkých ranních).Ostatní účastníci se jeli ještě podívat na hudební festival na blízký hrad Bezděz.
V neděli ráno se opět začalo jezdit v 10,00 ráno i když bylo vidět na některých účastnících , že si povídali s panem hotelierem hoooodně dlouho .
Takže zatím co si ostatní jeli odjezdit poslední tři nedělní triály , náš hodný a pracovitý kamarád Láďa z Kladna počítal výsledky .(Tímto jemu velký dík byl nám velkým pomocníkem).
Takže ježdění končilo zhruba v 12,00 a v půl jedné již byly k dispozici výsledky :
Výsledky Trial nad 2000 | Výsledky Trial do 2000 | Čampiho Trial |
Pořadí Řidič body | Pořadí Řidič body | Pořadí Řidič body |
1. Svoboda 97
|
1. Kralíkáři 45
7. Max C
|
1. Huski 22
|
Tímto bych chtěl poděkovat všem kdo pomohli jak mohli , někdy už i nemohli .
Klukům z Niva Klubu = Pavlovi , Jirkovi , p.Pokutovi, Bertíkovi ,Karlovi z Lípy , Láďovi (LADYSOVI) , Čampimu a jeho pomocníkům za stavbu jejich triálu . Vráťovi za občerstvení , Vikovi za kameru , p.Hájkovi za fotografie a vlastně všem kdo přijeli a užili si hezký víkend a doufám že byly spokojeni .
Za Niva Klub Růža
Jak to bylo se dočtete na stránkách Honzy Danihelky www.danihelka.cz nebo zde.
V neděli 2. dubna jsme se jako výprava Niva Clubu vydali na autosalón do Lipska. Odjezd z České Lípy jsme stanovili na sedmou hodinu ranní. Všichni byli připraveni na určených místech, a měli sebou dostatečné zásoby jídla a pití.
První zastávkou bylo malé parkoviště za Drážďanama, kde jsme se posilnili napečenými řízky od Bertíka. Jelikož jsme byl jako řidič, dostal jsem pito, zatímco ostatní požívali dvanáctku plzeň. Cesta utekla docela rychle, a my jsme přijížděli do Lipska, kde jsme na špatně značené odbočce zabloudili a objížděli jsme pavilóny dokola. Nakonec jsme přeci jen stáli na příjezdové cestě na parkoviště. U obsluhy jsme zaplatili parkovací poplatek pět Euro, a další pořadatel nás již naváděl na místo stání. Pěšky jsme museli přejít asi 200 metrů k bráně výstaviště. Bertík si na tuto trasu vzal sebou koloběžku.
U kasy jsme si koupili vstupenky na výstavu, každý za deset Euro, a po vložení do turniketu jsme všichni vstoupili do pěti výstavních hal.
Začalo naše putování autosalónem. K vidění zde byly nové i starší modely automobilek, a tak některé fotografie zobrazujeme ve fotogalerii.
Nás ovšem zajímal stánek LADY. Nepřekvapili ničím novým, přesto zde byly k vidění nové modely Lada Kalina jak v provedení sedan, tak v provedení hedbag.Viděli jsme i úpravu pro okruhové závody. Zklamalo nás provedení Niva, které zde bylo zastoupeno pouze v jediném exempláři.
Končili jsme kolem třetí hodiny, a vydali se na cestu domů. Samozřejmě, že jsme na dálnici minuli odbočku na Varnsdorf, a tak jsme si zajížďkou přes Žitavu a Lobau zkrátili náš výlet. Ale i tak jsme byli spokojení .
Po dlouhém jednání a rozhodování
opět zahájíme sezónu akcí pořádaných Niva Clubem Česká Lípa. Na letošní rok plánujeme první závody nebo lépe řečeno setkání na datum 13. května na závodišti v Bělé pod Bezdězem.
Zde se již třetím rokem pořádají závody mistrovství ČR v off road závodech.
Jak dopadli reprezentanti Niva Clubu v Krnově?
Na start závodu v krnovské rokli se postavily za Niva Club dvě posádky. První s Ladou Nivou to byla posádka Pavel NÁVOJ a Jiří Bárta, a druzí Igor RŮŽIČKA a opět Jirka BÁRTA s nově postaveným MERCEDESEM G. Závod nebyl nikterak lehký vzhledem k velkému množství sněhu, který trápil naši zemi letošní zimu. Ovšem vraťme se zpět k off roadům ( i když pomalu naše silnice jsou na ně zralé). Skvěle zabodovala posádka jedoucí s vozem LADA NIVA , když po druhém dni skončili na vynikajícím pátém bodovaném místě z celkem deseti startujících.
Igor zase takové štěstí neměl, ale osmé místo celkově také není k zahození. Možná výsledku nepomohla změna pravidel, která začínají být složitá, a trochu těžce pochopitelná. Je to ale k dobru věci, zvlášť abychom se mohli přiblížit evropskému standartu. No a jak se jezdilo najdete na fotografiích ve fotogalerii.
Že i žlutý anděl zapadne svědčí letošní zima
Ale i pomáhá odhrnovat sníh. Šikovný chlapec.
Nová posádka nivy startuje v Krnově.
Stáj Igora Růžičky představuje novou posádku a posilu Českolipského Niva Clubu pro rok 2006. Je to Jirka Bártů a Pavel Návoj kteří se budou střídat za volantem Nivy která pochází z NZ zásob Jirky Vítka z Třebíče. Kluci Nivu celkově přestavěli a upravili pro tuto sezonu aby odpovídala novým předpisům v dané kategorii. Jirka s Pavlem již mají zkušenosti z loňské sezony kdy začínal Růža. Ten pojede s Mercedesem G. Těší mě zapálenost kluků a do nového startu jim držím palce a přeji hodně štěstí!
Jarda Borský ..bertik..
více obrázků ve fotogalerii !!
Rok 2003 jsme zahájili tradičně setkáním na palouku, a to v březnu. Sněhová nadílka zmizela, zato však bláta bylo požehnaně. Pokračovali jsme závodem v Libouchci, bláta zde bylo také dost. Přišel květen a slibovaný závod v Babinách se nepovedl, takže jsme namísto do Babin jeli do Pihelu, kde se závod také vydařil. V červnu jako tradičně se majitelé vozů LADA a LADA NIVA sešli k ,, mezinárodnímu setkání" opět na palouku. Účast byla skvělá, celkem 33 vozidel. Po měsíční přestávce se Niva Club stěhoval opět do Libouchce, kam jsme si odvezli i našeho speciála, a posádka Vilhelm - Borský se umístili na druhé příčce. Pár menších problémů, jako převrácení auta na bok, přetržená poloosa, posádku neodradila od dalších bojů. Přišlo září, děti šli do škol, ale členové Niva Clubu se sešli na palouku, kde se tradičně jely trialové sekce. Pořadatelé tento závod netradičně spojili s ,, offroad párty na Polevsku" takže posádky odjely jeden ranní trial na rozjezd, potom se v koloně vozidel přesunuli na Polevsko, kde Honza CHoroš připravil výjezd sjezdovky,a tzv. ,, BOAZ" -ku, při které posádky hledaly orientační body podle mapy. Říjen opět ve znamení trialu, bez bláta jen v písčitém terénu. No a listopadový víkend kdy bylo vyhlášení výsledů sezóny si pořadatelé připravili expedici po kraji, ale tak, že posádky musely z kontroly do kontroly dojet na určený čas. Zvládli to všichni na výbornou. Večer pak následovalo vyhlášení výsledků, kdy pro prvního se svlékala striptérka, a o dobrou zábavu a pohodu se postaral Marek Buchnar ve svém restaurantu Na Křižovatce ve Sloupu v Čechách.
Tak to by bylo k sezóně 2003 vše, těšíme se na další.
Děkuji
všem,
kteří se podílí na chodu NIVA
KLUBU, a
těším se na nové členy.
Činnost NIVA KLUBU v roce
1999
V
srpnu roku 1999 po zakoupení vozu LADA NIVA jsem se svými třemi kamarády
založil NIVA KLUB. Jelikož jsme se zúčastňovali závodů ve Š1uknově,
které pořádá 1. Novoborský off road club, začali jsme přemýšlet
o stavbě vozu na tyto závody. Jelikož už samotná koupě vozu je dosti nákladná,
volba proto padla na osvědčený
vůz
ruské výroby a na který
nejsou tak drahé náhradní díly. Stala se jím LADA NIVA od našeho
velmi dobrého kamaráda. Cena byla domluvena na ce1ých pět tisíc. Milou nivu
jsme přitáhli do garáže a začala práce.
Mezi
tím jsme přibrali dalšího člena (
pana Petra POKUTU, který vlastní dosti nezvyklou úpravu LADY NIVY
a to kabriolet.).
Akce
byla zakončena
posezením v salónku hotelu L1PA, kde se teprve mnozí závodníci pořádně
unavili.
Těším se na vaše ohlasy, náměty a připomínky k našim závodům, organizaci a k hodnocení Vašich výkonů.