Kronika klubu

 

Kdo jsme a proč jsme tady??

  Jsme klub fandů vozů LADA a LADA NIVA, a snažíme se sdružovat všechny  majitele těchto vozidel. Zároveň se budeme snažit pro tyto lidi podnikat i akce jako jsou setkání, burzy náhradních dílů a samozřejmě i závody. Tyto závody  budeme pořádat pro vozy 4x4 tzv. Leštěnkáře ( tzn. auta opatřená SPZ), kteří si chtějí své vozy vyzkoušet v terénu, a zároveň si svého miláčka nepoškodit.

Proč právě leštěnky?

Tyto závody přitahují v poslední době stále více majitelů off roadů ale i diváky.

Jsou to relativně levné závody se sériovými auty. Proč relativně? Až do té doby, než se v této kategorii závodů objeví někdo, kdo má více peněz a do tohoto koníčku začne tyto peníze vkládat. Potom by to mohlo dopadnout jako s amatérským rallycrosem. Nechceme, aby závody a setkání stály majitele desetitisíce korun, ale aby se přijeli pobavit a zařádit si bez omezení předpisy.

Chtěli bychom dodržovat určitou úroveň technického vybavení vozidel, která mohou jako upravená ohrozit bezpečnost silničního provozu. Majitelé leštěnek jezdí mnohdy i stovky kilometrů domů po vlastní ose. Věříme, že si všichni zájemci o tento druh sportu uvědomují tuto skutečnost a mezi sebou si tato pravidla udrží.

Tolik k orientaci klubu, a teď jak jsme vznikli.

Na začátku byla spolupráce s 1. Novoborským off road  clubem, při které zakládající členové Jarda BORSKÝ a Sváťa VILHELM pomáhali jako traťoví komisaři. Po několika závodech padlo rozhodnutí Sváťi Vilhelma koupit si místo staré ojeté Škodovky  nový terénní automobil. Jelikož ceny těchto nových vozů sahají až přes 500 000 korunovou hranici, padla volba na nejlevnější off road  v naší republice a to na LADU NIVU.  A  když už vlastnil toto vozidlo, tak proč nezaložit klub, který by pomáhal stejným lidem jako je on. Připojili se další majitelé vozů stejné značky. Např. Pavel MEĎÁŠ se svojí přítelkyní Magdou ŠIMKOVOU a Marek KALOUSEK, který sice nevlastní NIVU jako všichni, ale má Ladu 2001 ve velmi pěkném rudém tuningu. ( Bohužel dnes již neexistuje, první mrazíky udělali své a Marek svou razantní jízdu ukončil omotáním vozu o strom. Škoda.)

Při schůzkách ve Šluknově na závodech se  zakládajícím členům zalíbila jízda terénem, ale přeci si nezničíme svoje auta. Naskytla se výhodná koupě LADY NIVY a našich pět členů se složilo na zaplacení. Následovaly dlouhé týdny strávené v garáži, až nakonec se dílo podařilo, a my jsme se mohli zúčastnit prvních závodů speciálů.

Poprvé se předvedla posádka Meďáš  - Vilhelm , která se po velice rychlém začátku umístila na pěkném 8. místě. Přes počáteční problémy s vyraženým dechem a ohnutým ráfkem kola zdolávala posádka všechny nástrahy tratě bez větších problémů.

Až přišel závěr a s ním i obávaná laguna( tedy průjezd tankovým okopem). Sem se na pomoc vydali všichni čtyři členové klubu, ale tunu vážící vůz z blátivé pasti stejně nedostali.

Z vlastní zkušenosti mohu konstatovat, že bahenní koupel je lepší než lázeňský pobyt v Piešťanech.

 

Druhý závodnický křest prodělala niva 20.-21.11.1999, když ke startu dalšího setkání off road ve Šluknově nastoupila posádka Borský – Kalousek, kteří nakonec vybojovali krásné páté místo. Pravdou zůstává, že pořadatelé narychlo změnili pravidla,a zakázali šrouby v pneumatikách a naložení dalších členů doprovodu. Tímto nám udělali čáru přes rozpočet  hlavně na průjezdu lagunou. Vcelku musíme hodnotit naši účast v závodě jako vydařenou.

 Další činností byla stavba  závodní trati na autodromu v Sosnové, kde jsme uspořádali dva závody speciálů. Tyto se všem moc líbily.  Jelikož ale vedení autodromu stále navyšovalo cenu pronájmu trati, stávaly se závody více prodělečnými, a tak následovalo hledání nového místa na naše řádění. Jednoho dne přišel náš člen Tomáš Romanovský a sdělil ostatním, že trať je. Měli jsme hroznou radost, že naše činnost bude zase vidět.

Také se nám podařilo uspořádat za přispění Petra Pravdy z Třebíčského Lada off road teamu setkání majitelů vozů LADA a LADA NIVA. Sešlo se nás tam asi 20, a po malé konzultaci novinek se zástupci CS Autolada ( panem Napravilem a panem Čejchanem)

se účastníci projeli terénem  jak v sekcích trialu, tak jízdou podle itineráře, která byla zakončena pochoutkou ve formě pečeného vepříka. Všichni zase byli spokojení,a těší se na další sraz.

Samozřejmostí je i pokřtění nové trati. Toto se nám povedlo ve dnech 22.-23.10.2000 , kdy jsme uspořádali první závod leštěnek v Pihelu u České Lípy. Sjelo se nám 17 startujících a po dvoudenním kličkování mezi brankami se všichni spokojeně a poklidně rozjížděli domů. Atrakcí byla i předváděcí jízda Renaultu Scénic 4x4 a Hondy CRV. Nezůstala v pozadí ani LADA NIVA z pražské CS Autolady, a sní i pan Nešpor, který když si sedne za volant tohoto vozu, tak omládne na dvacet let.

Závěr roku jsme oslavili dne 31.12.2000 jak jinak než výletem po kraji se zakončením na sněhem zaváté trati. Sešlo se nás tam deset a popřáli jsme si do nového roku i tisíciletí hodně štěstí .........  a více zájemců o off road.

 

Činnost NIVA CLUBU v roce 2006

     Rok 2006 jsme zahájili netradičně až pálením čarodějnic u Bertíka na zahrádce. Sešlo se nás tam pár dobrých známých a kamarádů. Něco málo jsme popili a opékali jsme buřty. Další akcí bylo květnové setkání s ježděním na motokrosové trati v Hlínovišti u Bělé pod Bězdězem.

Niva Club Česká Lípa by Vás všechny příznivce bláta a terénní jízdy chtěl pozvat na předvánoční závodní klání

na závodišti u Bělé pod Bezdězem, kde si naposledy v tomto roce můžete vyzkoušet své síly za volantem svého

terénního miláčka. Začátek je jako obvykle v sobotu v 10,00 hodin.

 

 

 

 

 

Niva klub se opět rozhodl uspořádat setkání přátel na závodišti motokrosové tratě Hlínovitě u Bělé pod Bezdězem . Již v pátek od 14,00 začalo závodiště ožívat majiteli off aut , kteří se nemohli dočkat jízdy v terénu.V pátek se začalo s přípravami naplno již  naplno v pátek odpoledne  , kdy se postavilo celkem 6 triálků pro radost všech  a v sobotu ráno se dostavěl Čampiho triál .

Do sobotních triálů se přihlásilo celkem 25 posádek ze všech koutů světa offroudů .Do nedělního finále  bohužel nedojeli všichni , někteří pro technické závady , někteří museli již v sobotu večer domů.

V sobotu ráno se začalo rozpravou a v 10,00 jako vždy jsme se vrhli do ježdění trialků .

Jezdilo se skoro bez přestávky zhruba do 17,00 kdy začali stávkovat hladový rozhodčí , ale naštěstí p.Pokuta z Niva Klubu měl již hotový ovárek , který servírovala maminka a tatínek Růži , bohužel musíme uznat že se po něm jen zaprášilo a není jistota zda se ve frontě na každého , ale aspoň prstíček byl oblíznut snad . No nebylo prasátko , ale ovárek byl taky mňam .

Poté se většina posádek rozhodla , že ježdění bylo málo a hnali uběhané rozhodčí (Lada a Karel) ještě do Čampiho trialu , který byl nepovinný  . Tam se řádilo asi tak do půl devátý (20,30) . V tomto trialu  bylo asi nejvíc zajímavých chvilek a celkem tři budky .

Večer někteří oblehli stánek s občerstvením a snažili se opít pana hoteliera , zřejmě aby jim zapomněl dělat čárky . Ale nutno uznat že p. Vráťa Bárta byl člověk na svém místě a vytrval občerstvovat do pozdních večerních hodin . (nebo možná brzkých ranních).Ostatní účastníci  se jeli ještě podívat na hudební festival na blízký hrad Bezděz.

V neděli ráno se opět začalo jezdit v 10,00 ráno i když bylo vidět na některých účastnících , že si povídali s panem hotelierem hoooodně dlouho .

Takže zatím co si ostatní  jeli odjezdit poslední tři nedělní triály , náš hodný a pracovitý kamarád Láďa  z Kladna počítal výsledky .(Tímto jemu velký dík byl nám velkým pomocníkem).

Takže ježdění končilo zhruba v 12,00 a v půl jedné již byly k dispozici výsledky  :

                                                                                                                           

 

Výsledky Trial nad 2000 Výsledky Trial do 2000 Čampiho Trial
Pořadí Řidič body Pořadí Řidič body Pořadí Řidič body

1. Svoboda 97
2. Hopík 91
3. Kovář 64


4. Šrejma 58
5. Fiedler 57
6. Beďar 56
7. Kloud 50
8.-9. Čampi 41
8.-9. Huski 41
10. Růža 35
11. Sýkora 33
12. Kohlmistr 23

 

1. Kralíkáři 45
2. Subíci 43
3. Dvořák 32
4. Navoj 32
5. Milošek-Avia 22
6. Nivaclub 16

7. Max C

 

1. Huski 22
2. Svoboda 132
3. Králíci 250
4. Hopík 253
5. Sýkora 303
6. Fiedler 307
7. Max-C 309
8. Dvořák 325
9. Čampi 332
10. Milošek-Avia 360
11. Růža 812
12. Subíci 812
13. Beďar 887
14. Kohlmistr 1059
15. Kloud 1119

 

 
 
 

Tímto bych chtěl poděkovat všem kdo pomohli jak mohli , někdy už i nemohli .

Klukům z Niva Klubu = Pavlovi , Jirkovi , p.Pokutovi, Bertíkovi ,Karlovi z Lípy ,  Láďovi (LADYSOVI) , Čampimu a jeho pomocníkům za stavbu jejich triálu . Vráťovi za občerstvení  , Vikovi za kameru , p.Hájkovi za fotografie a vlastně všem kdo přijeli a užili si hezký víkend a doufám že byly spokojeni .

 

                                                                                          Za Niva Klub Růža

 

 

 

 

 

          

      Jak to bylo se dočtete na stránkách Honzy Danihelky   www.danihelka.cz   nebo zde.   

 

         V neděli 2. dubna jsme se jako výprava Niva Clubu vydali na autosalón do Lipska. Odjezd z České Lípy jsme stanovili na sedmou hodinu ranní. Všichni byli připraveni na určených místech, a měli sebou dostatečné zásoby jídla a pití.

                  

            První zastávkou bylo malé parkoviště za Drážďanama, kde jsme se posilnili napečenými řízky od Bertíka. Jelikož jsme byl jako řidič, dostal jsem pito, zatímco ostatní požívali dvanáctku plzeň. Cesta utekla docela rychle, a my jsme přijížděli do Lipska, kde jsme na špatně značené odbočce zabloudili a objížděli jsme pavilóny dokola. Nakonec jsme přeci jen stáli na příjezdové cestě na parkoviště. U obsluhy jsme zaplatili parkovací poplatek pět Euro, a další pořadatel nás již naváděl na místo stání. Pěšky jsme museli přejít asi 200 metrů k bráně výstaviště. Bertík si na tuto trasu vzal sebou koloběžku.

            U kasy jsme si koupili vstupenky na výstavu, každý za deset Euro, a po vložení do turniketu jsme všichni vstoupili do pěti výstavních hal.

             

        Začalo naše putování autosalónem. K vidění zde byly nové i starší modely automobilek, a tak některé fotografie zobrazujeme ve fotogalerii.

      Nás ovšem zajímal stánek LADY. Nepřekvapili ničím novým, přesto zde byly k vidění nové modely Lada Kalina jak v provedení sedan, tak v provedení hedbag.Viděli jsme i úpravu pro okruhové závody. Zklamalo nás provedení Niva, které zde bylo zastoupeno pouze v jediném exempláři.                   

       Končili jsme kolem třetí hodiny, a vydali se na cestu domů. Samozřejmě, že jsme na dálnici minuli odbočku na Varnsdorf, a tak jsme si zajížďkou přes Žitavu a Lobau zkrátili náš výlet. Ale i tak jsme byli spokojení .

Po dlouhém jednání a rozhodování

opět zahájíme sezónu akcí pořádaných Niva Clubem Česká Lípa. Na letošní rok plánujeme první závody nebo lépe řečeno setkání na datum 13. května  na závodišti v Bělé pod Bezdězem.

Zde se již třetím rokem pořádají závody mistrovství ČR v off road závodech.

 

Jak dopadli reprezentanti Niva Clubu v Krnově?

Na start závodu v krnovské rokli se postavily za Niva Club dvě posádky. První s Ladou Nivou to byla posádka Pavel NÁVOJ a Jiří Bárta, a druzí Igor RŮŽIČKA  a opět Jirka BÁRTA s nově postaveným MERCEDESEM G. Závod nebyl nikterak lehký vzhledem k velkému množství sněhu, který trápil naši zemi letošní zimu. Ovšem vraťme se zpět k off roadům ( i když pomalu naše silnice jsou na ně zralé). Skvěle zabodovala posádka jedoucí s vozem LADA NIVA , když po druhém dni skončili na vynikajícím pátém bodovaném místě z celkem deseti startujících.

Igor zase takové štěstí neměl, ale osmé místo celkově také není k zahození. Možná výsledku nepomohla změna pravidel, která začínají být složitá, a trochu těžce pochopitelná. Je to ale k dobru věci, zvlášť abychom se mohli přiblížit evropskému standartu. No a jak se jezdilo najdete na fotografiích ve fotogalerii.

 

Že i žlutý anděl zapadne svědčí letošní zima  

                  

Ale i pomáhá odhrnovat sníh. Šikovný chlapec.

                  

         

Nová posádka nivy startuje v Krnově.

Stáj Igora Růžičky představuje novou posádku a posilu Českolipského Niva Clubu pro rok 2006. Je to Jirka Bártů a Pavel Návoj  kteří se budou střídat za volantem Nivy která pochází z NZ  zásob Jirky Vítka z Třebíče. Kluci Nivu celkově přestavěli a upravili pro tuto sezonu aby odpovídala novým předpisům v dané kategorii. Jirka s Pavlem již mají zkušenosti z loňské sezony kdy začínal Růža. Ten pojede s Mercedesem G. Těší mě zapálenost kluků a do nového startu jim držím palce a přeji hodně štěstí!

                                                                                                                                                                                              Jarda Borský ..bertik..

            více obrázků ve fotogalerii  !!

 

 

 

  Činnost NIVA CLUBU v roce 2003

Rok 2003 jsme zahájili tradičně setkáním na palouku, a to v březnu. Sněhová nadílka zmizela, zato však bláta bylo požehnaně. Pokračovali jsme závodem v Libouchci, bláta zde bylo také dost. Přišel květen a slibovaný závod v Babinách se nepovedl, takže jsme namísto do Babin jeli do Pihelu, kde se závod také vydařil. V červnu jako tradičně se majitelé vozů LADA a LADA NIVA sešli k ,, mezinárodnímu setkání" opět na palouku. Účast byla skvělá, celkem 33 vozidel. Po měsíční přestávce se Niva Club stěhoval opět do Libouchce, kam jsme si odvezli i našeho speciála, a posádka Vilhelm - Borský se umístili na druhé příčce. Pár menších problémů, jako převrácení auta na bok, přetržená poloosa, posádku neodradila od dalších bojů.  Přišlo září, děti šli do škol, ale členové Niva Clubu se sešli na palouku, kde se tradičně jely trialové sekce. Pořadatelé tento závod netradičně spojili s ,, offroad párty na Polevsku" takže posádky odjely jeden ranní trial na rozjezd, potom se v koloně vozidel přesunuli na Polevsko, kde Honza CHoroš připravil výjezd sjezdovky,a tzv. ,, BOAZ" -ku, při které posádky hledaly orientační body podle mapy.  Říjen opět ve znamení trialu, bez bláta jen v písčitém terénu.  No a listopadový víkend kdy bylo vyhlášení výsledů sezóny si pořadatelé připravili expedici po kraji, ale tak, že posádky musely z kontroly do kontroly dojet na určený čas. Zvládli to všichni na výbornou. Večer pak následovalo vyhlášení výsledků, kdy pro prvního se svlékala striptérka, a o dobrou zábavu a pohodu se postaral Marek Buchnar ve svém restaurantu Na Křižovatce ve Sloupu v Čechách.

Tak to by bylo k sezóně 2003 vše, těšíme se na další.

Děkuji  všem,  kteří se podílí na chodu  NIVA KLUBU, a  těším se na nové členy.

Činnost NIVA KLUBU v roce 1999

V srpnu roku 1999 po zakoupení vozu LADA NIVA jsem se svými třemi kamarády založil NIVA KLUB. Jelikož jsme se zúčastňovali závodů ve Š1uknově,  které pořádá 1. Novoborský off road club, začali jsme přemýšlet o stavbě vozu na tyto závody. Jelikož už samotná koupě vozu je dosti nákladná, volba proto padla na osvědčený  vůz  ruské výroby a na který  nejsou tak drahé náhradní díly. Stala se jím LADA NIVA od našeho velmi dobrého kamaráda. Cena byla domluvena na ce1ých pět tisíc. Milou nivu jsme přitáhli do garáže a začala práce.

Mezi tím jsme přibrali dalšího člena ( pana Petra POKUTU, který vlastní dosti nezvyklou úpravu LADY NIVY  a to kabriolet.). Také na konci srpna jsme pořádali  expedici na Safari do Dvora Králové nad Labem. Tato expedice se nám podařila, akorát jedinou kritiku z mé strany snese malá účast zájemců o tuto cestu. Takže LADA NIVA na závody  je v polovině měsíce října připravena, a posádka Svatopluk VILHELM ( autor a ředitel klubu ) a Pavel MEĎÁŠ (fotograf a kameraman) vyrazili trochu nezvyklým způsobem na trať závodu ve Šluknově.  Ostatní členové zajišťují doprovod. Další činností klubu je opět závod ve Šluknově, který se konal 20.-2 1. 11. A posádkou byli Jaroslav BORSKÝ (hlavní technik a mechanik) a Marek KALOUSEK (pomocný technik, ladič pijan). Tento závod se opět  vydařil a posádka skončila na pěkném 5. Místě.   na závodech ve Šluknově se členové NIVA KLUBU domluvili s pořadateli, že poslední závod sezóny uspořádá NIVA KLUB na autodromu v Sosnové, kde se konají závody v rallycrossu. Proto jsme se ihned dali do práce a výsledkem byl první závod terénních vozů v Sosnové. (viz. OFF ROAD C. 1/2000). Tento se konal 4. 12. 1999, a na účastníky  Čekala  trat’, na první pohled jednoduchá, ale mnohým posádkám dalo dost práce  ji  projet bez trestných bodů. Myslím, že na úspěchu této akce  měli  podíl všichni členové NIVA KLUBU, a že nemusím všechny  jmenovat  osobně.

Akce byla zakončena  posezením v salónku hotelu L1PA, kde se teprve mnozí závodníci pořádně unavili. Tim ale sezóna 1999 ještě nekončila. Už  jsme  začali  vymýšlet další  termín  závodů. Musíme  je připravit tak. aby nevznikl žádný  problém. Da1ší  termín závodů  jsme stanovili na 19.-20. 2.2000.

  Dále  jsem  objevil  firmu  na  výšivky čepic, a tak  potřebujeme  domluvit logo, aby jsme se mohli pyšnit čepicemi. jako třeba Rover.  Také nás napadlo umístit logo NIVA KLUBU  na  půllitry na pivo. Zatím ale je tento nápad v jednání, a tak když se podaří  sehnat sponzorskou firmu. která nám je vyrobí ,budeme  rádi. Rok 1999 jsme  ukončili  posezením  na  silvestra, kdy se sešlo  jádro  klubu u pana  BORSKÉHO a připili jsme si na další rozvoj NIVA KLUBU v roce 2000. Chtěli bychom uspořádat nejen závody, ale také sraz majitelů exkluzivních vozů LADA, a to nejen teréňáků, ale i osobních modifikací. Také chceme uspořádat alespoň tři expedice, a to jak na výstavy, aby jsme nezaostali při  vývoji nových doplňků, ale také pro děti do ZOO, Botanické zahrady, hrady a zámky nevyjímaje. V  létě o dovolené chceme jet stanovat na Zemplínskou Šíravu, a strávit tam 14 dní v klidu a pohodě, v přírodním prostředí. Doufáme, že naši mazlíčkové dojedou až na Slovensko a zpět a nenechají nás někde na pospas vlkům  a  jiné dravé zvěři.

 

Těším se na vaše ohlasy, náměty a připomínky k našim závodům, organizaci a k hodnocení Vašich výkonů.