Škoda 130 LR (můj sen)

Tuhle ještě nemám, ta stojí v muzeu v Lánech, ale začínám svojí stařičkou Škodu 105 L, kterou jsem koupil v roce 1988 za uspořený peníz (tehdy 60060,-) předělávat na tento závodní speciál. Jelikož mám ke svým vozům citový vztah, bylo mi líto škodověnku odvézt na vrakoviště a jen tak ji odhlásit. Takže po dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodl pro stavbu veterána. Myslel jsem, že ušetřím na pojistce, když s vozem budu vyjíždět pouze vyjímečně a chtěl jsem ho přihlásit jako veterána a platit 12 tinu pojištění. Jenže ouha, pokud chcete přihlásit vozidlo na veteránské značky, musí být starší 25 let. Pokud budu stavbu provádět v letech 2009 a déle, znovu běží čas 25- ti let.

Ale zpět ke stavbě. Auto jsem přivezl od tatínka, který ho ke spokojenosti využíval k cestám z České Lípy do Mladé Boleslavi a zpět. Jezdil s ním celých 10 let. Místo škodovky jsem mu opatřil ojetého Favorita, tak si na něj zvyká.

 

            

Stav vozidla v červnu 2009.

 

Původní stav v roce 1994

Začínám se stavbou. srpen 2009

V odborné dílně jsem nechal snížit hlavu motoru o 2,5 mm, teď mě čeká úprava kanálů a spalovacích prostorů.

úprava konzoly pedálů. Neděle 9.8.2009

Zadní čelo, objednáno u pana Kropa v Rakovníku. Musel jsem odstranit původní nátěr, teď už jen kit a nový lak.

       

Odborná dílna mi vyrobila i díly potřebné pro díly brzd, Zadní brzdiče potřebují ještě repasi.

Takže toto vše bylo dokončeno do neděle 9.8.2009

Nyní jsem začal s odstraněním izolačních hmot z podlahy vozu, a je to pěkná makačka.

21.4.2010  Ukončil jsem opravu přední části, zbývá dopasovat blatníky. Odsekal jsem zbytky prahů, a začal přemýšlet co a jak udělat dál.

                

1.10.2010

práce na autě pokročily, karoserie je po opravě, má základní vrstvu laku. Přední náprava je po Go.

        

16.12.2015