Zde budeme přinášet informace o  závodech aut v měřítku 1/10 v poháru rally.

 

Zimní příprava na rok 2015

    Celý podvozek rozmontován, vadné díly vyměněny a celý podvozek prochází repasí. Doufám, že další sezónu vydrží bez větších výdajů a dosáhneme i na lepší umístění.

Sezóna 2014

RC Rally SANDPIT Ujkovice 20.9.2014

V sobotu 20. září se v Ujkovicích v bývalém statku sešlo 28 závodníků, aby předvedlo své řidičské umění na nově postavené trati. Trať zajišťoval Míra Pek, který byl zároveň ředitelem závodu.  Jako každý závod, i tento začal shakedownem. Zcela nový povrch klouzal, a tak byla celkem sázkou do loterie volba vhodných pneumatik.

Start byl zvolen na 9 hodinu, a tak po přihlášení a umístění vozů do uzavřeného parkoviště, bylo možné provést rozpravu. Frantin s Mírou upřesnili umístění záchodků, pohyb v areálu a také změnu v pravidlech. Tou bylo upřesnění volných průjezdů v RZ. Povoleny jsou dva s připočítáním dvojnásobku prvního času. Další volný průjezd je již za trojnásobek.

Odbyla 9 hodina a na trať vyrazil Frantin se svým Fordem Fiesta WRC, minutu po něm Martin Knespl také s Fordem a co další minuta to závodník. Moje maličkost startovala 18. Po odjetí 1. RZ jsem se umístil na 24. místě.

Po 8 rychlostní zkoušce kdy jsem byl celkově na 26 místě se sesypal systém v noteboku používaném pro časomíru, a tak Frantin musel závod předčasně ukončit. V kategorii veterán jsem se umístil na 7. místě a v kategorii Classic Best teké sedmá příčka.

Celkově se závod povedl, technika vozu Vaz 2101 nezklamala, a zbývá ji připravit na další závod v Čisté 26. října 2014.

RC Rally ZŠ SMRŽOVKA 24.8.2014

Nedělní ráno mě probudilo deštěm a zimou. Naložil jsem přesto dva kufry s vybavením pro RC model a vyrazil směr Smržovka. Zdejší základní škola je pěkně na kopci a závodníky zde přivítaly travnaté tratě, štěrk na školním hřišti a kousek asfaltu na bývalém dopravním hřišti. ( asi). Na startu se sešla celá elita závodníků a tak nás bylo na startovní rampě 28. Start jako obvykle byl v 9 hodin, kterému předcházela krátká rozprava. Rozmočená trať upravila autíčka , že po sejmutí karoserie vypadaly jako sekačky na trávu. Postupně během dne se počasí umoudřilo a sluníčko trať vysušilo. U mé Lady 2101 MTX nejdříve pozlobilo trochu řízení a díky pomoci Honzy Kňákala bylo všechno v pořádku. Na 7 RZ se mi do řízení dostaly kamínky z hřiště a vysypání zabralo chvíli času. Na asfaltovém povrchu jsem zjistil, že funkce nových tlumičů není taková jak jsem si představoval, takže skoky vždy končily dopadem na přední nárazník.

V kategorii veterán jsem se umístil na 4 místě, stejné místo mi připadlo i v kategorii Classic best. Celkově to dalo jen na 24 místo.

Další soutěž se jede 20. 9. v Ujkovicích.

IV. RC Rally Autoservis PAS 2014 13.7.2014

Tentokrát se závod přestěhoval do libereckého kraje, kde se ve vojenském prostoru v Liberci - Radčicích povedlo uspořádat skvělý závod na šotolinovém povrchu. Pro rebel team zde jako pořadatel předvedl perfektní práci  při přípravě, ale i při udržování trati ve sjízdném a jasně vyznačeném stavu.  Start byl naplánován na 9. hodinu ranní, kdy se do UP dostavilo 35 vozidel. Krátká rozprava před startem a už se startovalo z lesíka. Pár zatáček lesním úsekem a pak dlohý šotolinový úsek k oblasti cíle dával jen malou naději na chyby. Těch se mi jako jednomu z účastníků povedlo dělat víc než dost.  Trať vedla krásným zvlněným terénem a lahůdkou byla jízda okopem. Počasí nám přálo a tak se jezdilo dobře. V předposlední RZ se mi na zadním diferenciálu rozlomil unašeč poloosy a rázem se z mého speciálu stala dvoukolka s předním náhonem. Pro tento typ terénu zcela nevhodná kombinace. Co se dalo dělat, musel jsem dojet. Oddechl jsem si až po projetí cílem, kdy na mě čekalo celkově 30. místo,  5. místo v kategorii veterán a 6. místo v kategorii Clasic Best.

Další soutěž se jede 24.8.2014 na trati ve Smržovce.

IV. RC Rally OC Kvartet 15.6.2014

Závod pod záštitou obchodního domu Kvartet se jel za slunného počasí a vydařená trať na zámkové dlažbě dávala mnoho příležitostí pro jezdce ukázat své dovednosti. Pořadatelé připravili technickou trať plnou zatáček a několika skoků. Lahůdkou na trati byl most nazývaný křovák, který je metr dlouhý a jezdci musí svou přesnou jízdou tento most zdolat. Na start závodu nastoupilo 25 jezdců, a pouze 22 jich vidělo cílovou rampu.  Opět se první dvě RZ startovaly po minutě a začal boj o prvenství.  Pak následovalo přeskupení a start byl nastaven po půlminutě.

V kategorii veterán jsem se umístil na krásném  pátém místě, zároveň jsem získal ocenění za nejpovedenější design vozu v kategorii Clasic best a zároveň obsadil 3 příčku. V celkovém pořadí jsem ustál 21. místo.  

Z výsledků :

1. Jan Heřmánek  Citroen Xara 03 WRC

2. Frantin Doležal  Citroen DS 3 WRC

3. Aleš Čejchan  VW Golf

 

21. Svatopluk Vilhelm  Lada 2101 MTX

Dvůr Králové nad Labem 31.5.2014

Další letošní klání v rally RC modelů se tentokrát přesunulo na východ Čech do Dvora Králové. Krásná upravená trať ve vilové čtvrti poskytla nejednu horkou chvilku i pro zkušené jezdce. Počasí se vydařilo a hned od rána sluníčko vítalo přijíždějící

závodníky svými paprsky. Rosou nasáklá trať tak rychle osychala a do startu byla úplně vyschlá.

Harmonogram byl klasicky postaven – servis po každé druhé RZ a po prvním servisu bylo provedeno přeskupení jezdců dle výsledků.
Na start závodu se nakonec postavilo 30 jezdců, včetně jedné dámské posádky, ale nakonec do RZ1 odstartovalo 29, protože speciál Carlose Zedníčka se zastavil před časovou kontrolou na startu….opravdu nehorázná smůla. O podobném smolném osudu muže vyprávět i Radek N., který při objížďce romantické zříceniny … přes horizont, nezvládl svůj vůz a skončil v několika kolo-střešní kombinaci! Naneštěstí se o tento chaoticky rotující speciál zranil tak nešťastně, že musel vyhledat lékařské ošetření (4 stehy na holeni) a odstoupil ze závodu. Radku držíme Ti palce, ať se to do příštího závodu vyléčíš! RZ1 vyhrál Frantin před Petrsem a Fildou. Čtvrtou pozice k překvapení obsadil vůz kategorie Classic BEST(handicap v pneu) Kóši – Pavla Košíčka a topifive uzavíral vedoucí jezdec cupu Západních Čech – Libor Kupilík, který byl ze svých předešlých výsledků zklamaný a na klouzavý charakter těchto dvou závodů nenašel recept. Nedařilo se jednomu z favoritů – Martin Knespl, který zvolil na tvrdý(neprašný) povrch - pneu od fa. Ripmax …týýýýýý klouzaly! Jeho ztráta po první dvojici eRZet (+ 45 vt.) byla opravdu frustrující! V průběhu závodu dokázal zajet několik výborných časů na zlepšení nálady, ale zklamání na něm bylo opravdu znát, snad příště…držíme palce!
Příjemným oživením byla účast předního týmu SAFARI Cupu – RC team DTS Žacléř, který potvrdil své kvality a dokázal se probojovat na medailové umístění.
Závěrem můžeme říci, že závod byl opět dramatický, i když Frantin  to měl po úvodním kole  snažší, když si vybudoval nadějný náskok. O další umístění se rozhořel tuhý boj mezi čtveřicí - Petrs, Filda, Libor a těsně na byl připraven i …Kóša! Pokud si najdete trochu času, prostudujte výsledky závodu, také fotky v galerii, tak nám určitě dáte zapravdu!

Na úplný závěr gratulujeme všem medailistům a ostatním zúčastněním děkujeme za předvedené výkony a některým určitě přejeme více nezbytného závodnického štěstí! Ještě jednou děkujeme touto písemnou formou Vlastikovi Brentnerovi za perfektně připravené tratě a Martinovi Š. za výborný „pojízdný catering“ při závodě!

Z výsledků jenom stručně
Absolutně:
1. Frantin Doležal
2. Petrs Musal
3. Filda Musal

27. Sváťa Vilhelm

Kategorie týmů:
1. BOBIK team RCČ
2. RC Club Čistá
3. RC team DTS Žacléř

Následnou soutěží bude již IV. RC Rally OC Kvartet v Kosmonosích, kde na jezdce čekají lehce rychlé i lehce technické tratě, poprvé na zpevněném povrchu – v neděli 15. června.

5. ZŠ Mladá Boleslav

Třetí závod sezóny 2014 vypadal na deštivé počasí, ale opak byl pravdou. I když nízká teplota a nárazový vítr udělal své. Já jsem se na start závodu postavil opět s vozem Lada 2101, nyní však s novým střídavým motorem. Úvodní RZ Sprinterská I

se mi docela povedla, a celkové 26. místo nebylo pro začátek špatné. Pak se jela obráceně, a to už mi tak dobře nešlo, následoval propad celkově o dvě místa. Pak už následovalo zlepšování, ale celkově to vyšlo jen na 25. místo. V kategorii

Veterán to bylo celkově na pátou příčku.

 

Čistá 22.3.2014

Takže první závod sezóny 2014 moc nevyšel. Start s novým modelem na trati v Čisté byl sice povedený, ale první dvě rychostní zkoušky začal zlobit regulátor, a po 4 RZ vyhořel celý motor.

Takže start ve Březně byl ohrožený z důvodu financí.

Tak auto je připravené na sezónu, přihláška do šampionátu podána, poplatek zaplacený, tak nezbývá než vyrazit na trať. První závod se pojede 22. března na známé trati v Čisté.

Stavba nového auta

    Po ukončení sezóny 2013 si podvozek i karoserie zasloužili generální opravu, a protože podvozek měl za sebou již několik sezón v původním stavu, rozhodl jsem se opravu provést od základu. Koupil jsem nové plato a kryty diferenciálů a začal montáž.

 

Po dokončení podvozku jsem se vrhnul na karosérii, a volbou byla karoserie Lady 2101. Chci se zúčastnit příští sezóny i v kategorii veterán originál.

       

No a teď už jen nabít baterie a vyrazit na závody.

Sezóna 2013

8.závod "III. RC AUTUMN Rally"

   

Sobotní ráno všechny účastníky překvapilo mlžným oparem, který se během dne přeměnil ve slunný teplý den. Na startu posledního závody se sešlo celkem 35 závodníků, což na poslední závod byla až překvapivá účast. Závodní trať byla namotána na školním hřiští za 5. základní školou v Mladé Boleslavi. Pořadatelé připravili celkem 10 rychlostních zkoušek, ze kterých se ve finále odjelo pouhých 9 z technických důvodů časomíry. I tak to byl povedený závod.

  Škvárový povrch překvapil nejednoho zkušeného závodníka a asfaltová RZ na hřišti byla také moc pěkná. Zvlášť s nastavením podvozku byl mnohdy problém. Přechod ze štěrku na asfalt způsoboval u mnohých modelů převracení auta a tím časovou ztrátu v RZ.

            Já jsem se na startovní rampu postavil jako 32 v pořadí. 6 rychlostních zkoušek jsem zůstával na stejné pozici, když v 7 RZ mě zradila technika. Shořel motor, a tak jsem od rozhodčích vyfasoval volný průjezd za 10 vteřin.  V depu jsem naštěstí náhradní motor měl, takže jsem ho vyměnil v přestávce na oběd a pokračoval do další sekce. Zde se již dařilo lépe, nový motor šlape jako hodinky, ale předchozí ztrátu se mi nepodařilo dohnat.

            Nakonec jsem skončil na krásném 31 místě celkově a 8 v kategorii veterán.

 

            Večer následovalo v Kosmonosech v restauraci na Rychtě vyhlášení celé sezóny. Sešli jsme se všichni, a tak objednaný salónek trochu praskal ve švech. Nakonec jsme se ale vešli a tak Frantin mohl začít s vyhlášením výsledků.  V hodnocení týmů se Niva Club Česká Lípa umístil z 21 přihlášených na pěkném 16. Místě.  V celkovém pořadí za sezónu jsem byl na 28. Místě a v kategorii Veterán jsem obsadil 6. Místo.

            V tuhle chvíli mě čeká celková repase podvozku a oprava nebo výměna karoserie, jelikož lexan po mém učení se moc nevydržel a popraskal. Příští sezónu bych chtěl opět absolvovat všechny závody vyhlášené RC Clubem Čistá plus zimní soustředění u Rokytnice, kde se pojedou 3 zimní závody v tělocvičně.

                       

 

7.závod "X. RC Rally Jizera"

     Do závodu se přihlásilo 30 jezdců, ale někteří se z důvodů nachlazení omluvili, ale i tak se jich na start tohoto tradičně náročného závodu postavilo 27., ...přestože nebyl použit ani jeden metr z "Horské" sekce. Počasí slibovalo příznivé podmínky, ...po ránu možné přeháňky a odpoledne polojasno až jasno. Bohužel skutečnost byla docela jiná, kromě několika mrholení jsme museli přečkat i dvě silné přeháňky. Možná i díky těmto vlhčím podmínkám nebylo zpracování výsledků bezchybné jako v předešlých závodech a došlo k několika zdržením, které zapříčinilo zrušení RZ č. 10. Za naše týmy nastoupili: RCČ - Frantin a Mack, Bobik team - Filda a Petrs. Dejv startoval v Intercupu, kde má velkou šanci vyhrát letošní ročník!
RZ1 se startovala na dvakrát, protože se z ničeho nic startovací program restartoval. Tuto úvodní "zahřívací", zároveň nejkratší RZ, vyhrál Mára (4:13.656) s náskokem několika desetinek před Fildou a vteřinek před Frantinem a Petrsem. Pátý Martin K. zaznamenal ztrátu více jak 16 vteřin. Macka trápilo upevnění zadních tlumičů(musel několikrát zastavit a opravovat) a velký podíl na tom mám určitě já, když jsem je nesprávně po repasi namontoval.
RZ2 vyhrál Filda před Frantinem, Márou, Petrsem a ujal se vedení. Mack zajel očekávaný standard, to je na hranici topten, ...což při pouze několik startech v sezóně, lze považovat za dobrý výsledek. Dokonale plnil náš cíl druhého jezdce, to bylo získat nějaký ten bodík na konkurenční tým RC Svijany 11° RT. Hlavním favoritem týmové soutěže byli "Bobíci" a Triangel team.
RZ3 jsem nejrychleji zvládl já a probojoval se do čela, ale můj náskok na druhého Fildu byl nepatrný, když zaznamenal "až" třetí čas za Márou. Dobře zajel i "Doktor", jeho čtvrtý čas , ale svým výkonem nepodpořil parťák Miras, který něco utrhl na podvozku a zatížil své časové konto VéPéčkem. Musíme přiznat, že se nám trochu s Mackem ulevilo, ale závod svojí náročností gradoval až po nejnáročnější poslední RZ-ty - Jizerní Speciál I. a II., které využívaly téměř 100% připravených tratí pro tento ročník, takže nebylo nic jisté.
RZ4 opět vyhrál a vrátil se na čelo závodu Filda, takže to byl rozjet opravdu napínavý závod až do posledního metru! Celkem vyhrál čtyři RZ, Frantin tři a Mára dvě a po zásluze vyhrál s nepatrným náskokem 1,3 vt. Můj závěrečný útok na Fildovu vedoucí pozici zhatil technický problém na transmisích, když jsem RZ8 převážně absolvoval jen s trakcí na přední nápravě.

    Po počátečních problémech s přední nápravou jsem až do poslední RZ jel bez jediného problému a se stoupající tendencí ke zlepšení. Až přišla poslední RZ a mě se hned po startu připletlo auto pod nohu a já už nestačil šlápnout vedle. Odnesl to naštěstí jen přední držák karoserie a svlečená přední pneu.  Celkově jsem skončil na 23. místě, ve třídě na 5. pozici.

         

 

6. závod " II. RC Autocentrum FICS Rally 2013  Liberec"


 

5. závod " RC Rally OC Kvartet Kosmonosy"

3.závod " 7.th Spring RC rally Ujkovice

    Třetí závod byl naplánován na sobotu 18.května 2013, a sobotní ráno nás přivítalo svým deštivým počasím. Pršet začalo kolem 7 hodiny ranní, a Frantin už chtěl závod odvolat, ale Míra Pek ho ujistil, že jsme v pískovně, a že déšť se zachvíli  co přestane pršet vsákne a bude sucho.  Měl pravdu. Okolo osmé hodiny se začali sjíždět další závodníci a optimismu pomalu ubývalo. Počasí se ne a ne umoudřit. " Desátá rozhodne" ozvalo se z davu, a skutečně, kolem 9 hodiny přestalo pršet. Voda se začala ztrácet z trati, a skutečně v půl desáté, kdy startoval Frantin do první RZ byla trať sjízdná. Já jsem startoval 4 minuty před desátou. Trať byla hodně kluzká, a já v první RZ bojoval s technickou závadou. Při zatočení doleva mi kolo drhlo o podvozek, takže se mi auto přetáčelo do každé levé zatáčky.  Zvolil jsem tedy snadnější cestu a to volný průjezd. Po odstranění závady jsem nastoupil na start druhé RZ, ale k dohonění 10 minutové penalizace můj výkon nestačil. Přišla třetí RZ a asi v polovině trati mi přestal fungovat přední diferenciál. Takže opět deset vteřin za volný průjezd a ve čtvrté RZ opět, jelikož jsem to nestihl opravit. Po dokončení opravy jsem nastoupil do 5 - té Rz a konečně mohl sbírat cenné minuty. Jenže třicet vteřin se těžko dohání, zvlášť když řidičské umění je na úrovni začátečníka. V 5 - té Rz to bylo 29 místo,  v 6- té 30 místo, a v 10 - té už jsem postoupil na 27 příčku. Celkově jsem ale skončil na 30 místě a 7 ve skupině veterán.

 

2.závod " 7.th Spring RC rally Čistá

    I když předpověď počasí po slunečném týdnu hlásila přeháňky a i krupobití jsem se s Tomášem a Jitkou vydal na 2. závod sedmého ročníku Spring RC rally v čisté. Ráno nás vítalo sluníčko, i když se občas schovalo za mraky. Po ujetí malé vzdálenosti nás přivítaly perfektně upravené tratě od Frantina. Čekalo na nás 10 rychlostních zkoušek vesměs lesního charakteru. Na trati bylo také několik mostů, které některým z nás nadělaly dostatek starostí.Na startu se sešlo 31 závodníků všech věkových kategorií.

    Závodní den začal v 8:00 "shakedownem", kde si většina závodníků vyzkouší nastavení svého auta.  I mě s Tomášm technika fungovala. Došlo na placení startovného, a pak už jsme jen vyčkávali na startovní čas. Start byl určen na 9:00, kdy opravdu na trať jako první vyrazil Frantin se svojí Fiestou.  Já jsem startoval 9:33 a Tomáš 9:37. První RZ se nám oběma  moc nepovedla, zato ve druhé RZ již bylo vidět zlepšení.  Po čtvrté RZ následovalo přeskupení, a dalších šest RZ. Počasí nám přálo, a tak povrch trati byl suchý a dost prašný.

                 

1.závod " 7.th Spring RC rally Březno

    Na první závod jsem vyrazil ráno v 7 hodin, a jelikož mám lokalitu závodiště za " humny", tak jsme mezi prvními stavěl stan v depu. Na místě mě přivítal Frantin a Vláďa Krejčík, kteří si i po 7 letech mé nečinnosti v RC modelech vzpoměli. Po zabydlení se v depu proběhlo přihlášení na závod a zaplacení startovního poplatku. Na oplátku jsem vyfasoval startovní číslo 37 a vyrazil k modelu ho pěkně nalepit.

Začal " Shakedown", kde si může závodník ověřit nastavení auta a vysílače. Vyzkoušel jsem, a zdálo se, že vše je v pořádku.  Uložil jsem auto do uzavřeného parkoviště a vyčkával na start. Oficiální start byl v 9:00, kdy se na trať vydal první závodník ( Frantin) se svým vozem Ford Fiesta .  Já startoval jako 34 a po prvních metrech odjetých v ostrém tempu jsem zjistil, že mi nefunguje přední diferenciál na 100%. Auto se do zatáček přetáčelo a bylo špatně řiditelné.  Snažil jsem se odjet alespoň první RZ, s tím, že se na to o přestávce podívám. Asi ve dvou třetinách RZ se najednou auto zastavilo, a ne a ne se rozjet. Myslel jsem si že baterka, a tak jsem byl hodnocen volným průjezdem. Mezitím jsem zkoušel vyměnit baterii, ale ouha ani plně nabitá nová baterka s autem nehnula. Usoudil jsem, že je v háji motor. zřejmě se zasekly uhlíky a nepřeváděly proud do motoru. Nakonec jsem auto zprovoznil, a nastoupil do 2 RZ. Bohužel ztrátu z první RZ jsem nedohnal.

Za roky, kdy jsem nejezdil, se technika tak moc posunula dopředu, že začnu přemýšlet o novém podvozku. S tím je spojená i výměna motoru a regulátoru, zároveň serva, jelikož jízda je ze zatáčky do zatáčky

             

Za 14 dní je další závod v Čisté u Mladé Boleslavi, takže musím mnohem líp připravit auto i sebe.

 

Tréning na závod

Dne 13. dubna se jede závod RC Rally ve Březně u Mladé Boleslavi, a tak jsem se vydal na svůj první tréning. 30. března se počasí umoudřilo, a vysvitlo sluníčko, tak jsem vyrazil na trať.

Trať ve Březně je šotolinová v kombinaci s travnatým povrchem, takže volba pneumatik bude problém. Také hodně bude záležet na počasí.  pár obrázků z tréningu je níže.

           

 

Příprava vozu

příprava na sezónu je v plném proudu, a jako zástupce Niva Clubu Česká Lípa jsem přihlášený na  Mistrovství ČR v RC RallyCzech rally championschip .

Abych v této sezóně uspěl, věnuji přípravě modelu trochu času. Nabít baterie, zřejmě po dlouhé době doznaly újmy a nedrží kapacitu. Zkouším je formátovat, ale asi budu muset koupit nové.

Auto je připravené, vyčištěné a po otření prachu může vyrazit na trať. Budu muset taky připravit sebe.