První závod ve znamení Nivy Bronko

            První závod sezóny 2017 a zároveň 18 tého ročníku fungování Niva Clubu se uskutečnil ve dnech 18. – 19. března na již známé loučce Areálu Sedliště. Páteční počasí pořadatelům přálo a tak se Sváťa, Bertík a Jarda pustili do stavění trialových sekcí. Také se začali sjíždět první soutěžní posádky, a tak mohla začít i přejímka vozů. Trialové sekce se zdály být z počátku jednoduché a sjízdné, ale noční déšť změnil trať v bahnité pole.

            Sobotní deštivé ráno nezvěstilo nic dobrého, a ani zprávy z radaru nebyly nakloněny tomuto setkání. Rozprava a losování již musely probíhat pod přístřeškem, který poskytl Mára s občerstvením. Rozlosování a rozdělení posádek na tři sekce a mohlo se začít. Začátek vždy na každých závodech jen kazí pozdě přijíždějící posádky.  Sobotní tři trialové sekce daly všem pořádně zabrat. Přijel si zazávodit i mistr Evropy Marek Kolínský, ale bahno pohltilo i jeho vymazlený stroj. K předvedení nové techniky se dostavil i Honza Šrajer s Nivou Bronko na obřích pneumatikách. Honza se stal čestným členem Niva Clubu Česká Lípa. Klouzání nebralo konce a místy se po trati nedalo ani chodit, natož jezdit. Ale s přibývajícím časem se z vozidel začaly stávat koule bláta a jezdcům docházely síly. Zvlášť rozhodčí toho měli plné zuby, jelikož se do depa vraceli celí promočení.

            Neděle nás však vítala slunečními paprsky a tak hned bylo ráno veselejší. Všudypřítomné bláto však naznačovalo, že nebude snadné se z rozbahněné louky po závodech vyhrabat. Veliká úmrtnost techniky v sobotních sekcích minula 26 posádek, kteří ještě v neděli začali boj s připravenými nástrahami rozhodčích. RZ mezi brankami a pak obráceně na couvání byla zvlášť zajímavá. Následovalo vyhlášení výsledků a počasí si mezi počítáním vzpomnělo, že už dlouho nepršelo a tak nám dolů seslalo opět trochu deště. Stačila hodinka.

            Zvláštní poděkování bych směřoval všem závodníkům zároveň s omluvou za počasí, které bohužel ještě neumíme naplánovat. Dále je nutné poděkovat občerstvovacímu týmu, který vedl Marek Buchnar. Všem rozhodčím, bez kterých by naše setkání nemělo smysl. Jejich trpělivost hodnotit i v takovém deštivém dni – klobouk dolů. (Sice se z výkazů hůř luští jména, ale podařilo se.) Samozřejmě poděkování majiteli celého areálu za trpělivost s naší bandou.

 Omluva pak patří sousedům, kterým si nezodpovědní závodníci čistili auto před bránou. Hold všechny neuhlídáš a nemůžeš myslet za ostatní. Bohužel pak tací to pokazí nám všem ostatním, že se nebudeme moct svézt nikde.

            No a jak to dopadlo?

Leštěnky L1

1.      Leoš Fiala          Suzuki Vitara       12 b

2.      Martin Hercog   Suzuki Samurai    17 b

3.      Jan Šramar         Lada Niva            26 b

4.      Jindřich Šťastný Suzuki Samurai   31 b

Leštěnky L2

1.      Pavel Krška        Jeep                       35 b

2.      Pavel Slavík       Nissan                    38 b

3.      Standa Tesař           jeep              38 b

4.      Jaroslav Sirový      Toyota LC    41 b

Speciály S1

1.      Martin Aulický          Suzuki Samurai       12 b

2.      Libor Homolka          Suzuki Samurai       13 b

3.      Jakub Ehremberger    Suzuki                     26 b

4.      Igor Shelomkov         Suzuki Vitara          27 b

Speciály S2

1.      Jarda Svoboda Asterix     Sumer                 14 b

2.      Luboš Kindl   Smrťák      Mitsubishi           17 b

3.      Josef Fiedler                     Nissan                 22 b

4.      Jirka Ditrich Chosse         Jeep                     23 b

5.      Milan Renner Obelix        Mitsubishi           23 b

 

Další závod se jede 20. – 21. května v Milovicích.