6. Zadní poloosa

 

V minulém článku jsme se zaměřili na závady převodů.

Dnes se podíváme na hluk, pocházející ze zadní nápravy. Zdrojem hluku zde může být vadné ložisko poloosy, které je po čase volné opotřebené a začne hučet. Možnost hluku je také, že praskne klec kuličkového ložiska, a kuličky se sesypou k jedné straně. V takovém případě začne unikat olej na brzdové štíty zadních brzd.

 

 

 

V takovém případě je nutné poloosu vyjmout a ložisko vyměnit za nové. Ložisko se slisuje i se zajišťovacím kroužkem, nalisuje se nové. Je nutné dát i nový jistící kroužek, který se ohřeje, nasadí za ložisko a nechá vychladnout. Vychladnutím se stáhne na poloosu a zajistí tak ložisko proti pohybu.

 

Další závadou je malý výkon motoru. Pokud se Vám bude zdát, že motor netáhne, jednou z příčin může být vadný katalyzátor. Někdy se stane, že keramická výplň praskne a ucpe průchodnost katalyzátoru.

 

 

 

Nejjednodušší a nejlevnější řešení je katalyzátor úhlovou bruskou rozbrousit , obal otevřít a vyjmout keramickou vložku. Tato úprava neprojde na měření emisí, auto však pojede lépe. Časem tedy musíte stejně katalyzátor vyměnit za nový.