Zpět                            

 

5. VIBRACE PŘEVODOVEK

 

V minulém článku jsme se zaměřili na závady spojky.

Dnes se podíváme na mezičlánek uprostřed převodovek. Tím mezičlánkem je pružná spojka (tzv. Hardy spojka). A k čemu vlastně slouží?

Především tlumí všechny prudké pohyby na spojkovém pedálu - „rychlé rozjezdy“, a zejména pak vyrovnává „nerovnosti“ uložení obou převodovek. Krátce řečeno, je tu pro větší komfort z jízdy. Jednou se však i tato spojka unaví a praskne (viz obrázky). Tuto nepříjemnou závadu pozná každý tak, že auto začne nepříjemně vibrovat při rozjíždění a při určité rychlosti.

V takovém případě je nutná výměna tohoto pružného mezičlánku za nový. Nová gumová spojka je většinou stažená páskou pro montáž.

Pokud máte doma sice starší, ale stále ještě dobrou (použitelnou) Hardy spojku využijte ji pro výměnu za tu nefunkční. Stažení páskou u nové Hardy spojky můžete u té starší nahradit šroubovací stahovací páskou na vodní hadice. Vše jde pak lépe od ruky.