NIVA 5st. převodovka a její závady

Z praxe již můžu posoudit spolehlivost převodovek, u starších 4stupňových k závadám docházelo jen zřídka. To se však 5stupňových říct nedá. Nejčastěji se setkávám s hlučností a kvílením ložisek, kde ticho nastane až s vyšlápnutím spojky. To není až tak vážné horší je vypadávání rychlostních stupňů to je nutné převodovku co nejrychleji opravit. Předejdeme tak větším škodám na převodech a soukolí. Nemůžu zapomenout na netěsnost těsnění a gufer. Podíváme se na obrázky běžných závad. A pokud máte možnost si sami opravu provést návod se jistě hodí. Před demontáží je převodovku nutno dobře očistit a umýt . ke snadnému sundání Hárdy stačí použít tři sešroubované hadicové spony . šrouby jdou snadno vyndat . Vypadávání čtyřky má na svědomí prasklý pružný kroužek přitlačující ložisko s mrkví který je pod mušlí po sundání na je vše vidět v detailu . Na obr jsou nový a prasklý kroužek. Příčinou muže být i ložisko s prasklým kroužkem rozdělující kuličky. Ty se sesypou a hřídel není ve své ose. Na obr je rozpadlé dvouřádkové ložisko předlohového hřídele. Vzniklé vůle na obr jsou také příčinou vypadávání rychlostních stupňů. Opotřebené součástky na obr. ase musí vyměnit za nové. Často i povolené šrouby na přírubě . způsobí vůli při ubroušení šroubů a Nejlépe je potřít závity lepidlem. To samé udělá i volná matice unášeče . Na závěr Vám přeju co nejméně poruch na převodovce. Každá oprava jinak přijde na pár tisíc korun. Proto se držte hesla KDO MAŽE TEN JEDE!