NIVA ZADNÍ BRZDA

Minule jsme ošetřili přední brzdiče, nyní je na řadě zadní brzdový váleček a štít s excentry . U starších NIV se používaly brzdové válečky typu 2101 kde bylo nutné seřizovat vzdálenost čelistí od bubnu. Pokud je na svém voze máte, je dobré nastavovat vůli 0,10 až 0,15 mm. Není to nic složitého, jak se může zdát. Postačí nadzvednout zadní nápravu pootáčet kolem a excentry přitáhnout. Utáhneme excentr moc, vrátíme se o čtvrt otáčky zpět.  Každé kolo se musí lehce otáčet, jinak se vám budou brzdy hřát. Samozřejmě že lanovod ruční brzdy musí být povolen. Lanko se nesmí v bovdenu nikde zadrhávat. Pokud je bovden prodřen nebo propálen od výfuku dáme raději nový, ušetříme si tak pozdější opravu.  Prodává se opravárenská sada, viz obrázek . Výměnou se alespoň přesvědčíte o stavu těla válečku, zda není poškozen od rzi. Já osobně doporučuji zakoupit nové brzdové válečky typu 2105 . které mají samostavy. Nemusíte se o nic starat, jen co nejdále pootočit excentry od čelistí. Nebo je úplně odstranit nebudou už plnit svůj původní účel . Na obr.. je repasovaný štít bez excentrů s brzdovým válečkem 2105. Odvzdušní se okruh brzdové soustavy a na závěr seřídíme krok ruční brzdy a oprava je hotová.